Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

Hua Hin

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

29 Juni 2009 | Thailand, Hua Hin

Bedankt allemaal voor de berichtjes. Ja, Saskia, je hebt me geinspireerd. Leuk om iets van je te horen. Geen plan, dat is het beste. Vroeg opstaan en dan met de taxi naar het busstation. En daar sta ik dan ik de file in Bangkok, 5 rijen auto's en andere voertuigen staan te draaien. Wat een geur! De file geraakt opgelost en even later sta ik aan het busstation. Hier moet je eerst met de roltrap naar boven en daar word ik opgewacht door een politieagente. Onder escorte word ik naar het ticketoffice begeleidt. Kaartje kopen, platform 81 daar vertrekt mijn bus binnen 10 minuten. De vraag is: "Waar is platform 81?". Ik zie het niet. Doordenduur ben ik op de goede weg en volg de tekens en dan stoppen die tekens. Duidelijk is het hier niet naar mijn gevoel. Op de trap staat de poetsvrouw en ik duw mijn kaartje onder haar neus. Heel demonstratief beeldt zij de weg uit en ik snap er niks. Ik ga door en word teruggefloten door haar, en nogmaals gebruikt ze heel haar lijf om aan te geven hoe ik moet gaan. Nou, de hoek om en dan even verder staat de bus te wachten op platform 81. Mijn rugzak verdwijnt in het koffer en ik stap de bus op. Nou maat, schone groene gordijntjes hangen aan het raam met nog eens extra gedrapeerde flapjes in pasteltinten . De chauffeur zit rechts en ik kijk op de attributen die op het dashboard staan: een wekker, 2 bloempotjes met net bloemen: zonnebloemen en roze waterlelies... TEgen het raam hangen stickers van de koning en de koningin. De rit duurt 2 uren. Met een slakkegangetje tuffen wij door Thailand: mensen die naast de weg staan te zwaaien worden opgepikt en diegenen die om het even waar willen uitstappen, kunnen dat,... Verkopers met drank, rijst, vlees,... worden ook toegelaten en daar staan we dan weer stil. Om 8.10 u vertrokken en de aankomst is om 13u. Dan weet ik nog niet eens zeker of ik juist ben, maar dat is dus wel het geval. Een guesthouse zoeken en dat is rap gevonden: keisjiek een guesthouse op een pier aan het water. Ik kijk uit op zee. Mijn spullen drop ik in mijn kamer en dan zet ik mij onder de blauwe parasol en geniet van het uitzicht en van mijn boek. Dat is wat ik ga doen: relaxen. Dan als ik ga slapen, ... jakkes, is dat een rat die daar wegkruipt bij de buren? Niet aan denken en ik neem mijn rugzak. Er kriebelt iets op mijn arm en... een grote kakkerlak loopt weg. Slaap lekker.
Zwemmen in de golf van Thailand en genieten van het hete weer. Op mijn blote voeten loop ik over het strand, rotsen en in het water kruipt een of ander beestje tussen mijn tenen... Het lijkt de blote voetentocht wel alleen met veel beestjes. Ik voel me super. Heerlijk, op mijn rots genietend van de wind die voor afkoeling zorgt, het geruis van de zee en kijkend naar de talloze zandkrabbetjes die uit hun holletjes zijn gekomen. Het is een drukke bedoening bij die beestjes en als iemand op zijn paard aankomt lopen, verdwijnen ze snel in het zand. Dan een hapje eten op het strand in een ligstoel met een drankje, wat wil ne mens nog meer? s'Avonds komen de muggen en hoewel ik mezelf de adem beneem door de anti insecticiden op te spuiten, heb ik nog beten. Mijne sleutelhanger met hoge pieptoon doet ook niet veel af. Nog een dagje luieren,... s'avonds dwaal ik wat rond door Hua Hin net als al die kerels met hun thaise schone aan hun zij. Ik loop langs barren waar de travistieten je al uitnodigend aanspreken en dan ga ik terug en ... Warempel, het is een rat. De laatste nacht doe ik geen oog toe, ook omdat ik om 5u00 op moet voor de trein. Als ik s'ochtends vertrek, zie ik een alarm met rode en blauwe lichtjes. Verdorie, zie dat ik hier niet buiten geraak en ik kijk nog eens. OP het toestelletje staan afbeeldingen van ratten,... nou het werkt niet, want daar loopt er weer een. Ik geraak zonder problemen buiten en loop door de eenzame straten van Hua Hin. Een gast op zijn motorbike vraagt waar ik heen ga en ik zeg: "naar het station,...". Even later, zit ik achter op met mijn rugzak aan. Dat is altijd spannend en voor de chauffeur blijft dat niet zonder gevolgen: blauwe plekken van het knijpen.

• 29 Juni 2009 - 10:39

Sonja:

aan vieze beestjes geen gebrek lees ik :-)
    en wat het laatste weekend van september betreft geen probleem we zullen iets boeken gr uit peer en geniet er nog van x

• 29 Juni 2009 - 21:27

Petra Sterken:

hallo sabine alles goed met je ik blijf je volgen ik ben wel blij dat ik niet bij de ratten hoef te slapen
    doei en suces

• 02 Juli 2009 - 18:32

Johan Lavrysen:

Amai, dat is pas genieten zeg, je kan het in ieder geval zo goed vertellen dat je natuurlijk ook zin krijgt om naar Thailand te gaan. Je hebt het duidelijk naar je zin. Hier in België is het inmiddels ook tropisch warm, met temperaturen tot 30 graden en meer. En je weet wat dat betekent als je met een kostuumpje en een das aan naar het werk moet gaan. Ik kan je verzekeren, dan zit je liever op een tropisch strand in Thailand in je zwempak te genieten van een lekker drankje. Reken er maar op dat ik je de volgende weken zal volgen en elk reisverhaal zal lezen. Tot binnenkort en geniet er maar van.
    Groetjes en ook een warme knuffel, johan