Sukothai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu Sukothai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

Sukothai

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

08 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Nog meer temepsl, in Sukothai staat een grote oude stad. De lady of the house brengt me met de auto naar de bus. Ik heb hier altijd de neiging om rechts in te stappen en die neiging daar geraak maar niet van af. Hier staat het stuur rechts ipv links. De bus lijkt op een huifkar, het achterste stuk dan toch: houten banken en een schoon turkois plafond.
Het is al warm en het beste is dat je een fiets huurt, zo groot is dat complex. En daar fiets ik dan weer, om dan tussen de overblijfselen van de tempels te wandelen. Ook hier is alles opgetrokken (of beter water ern og van overschiet) in rode baksteen. Grote beelden zitten of staan hier ingekapseld. Het is hier enorm rustgevend. Je hebt verschillende vijvers waar de magentakleurige waterlelies in drijven. Om de haverklap zet ik mij neer om lekker op mijn gemak te kijken. Vlinders van die zwarte met geel in hun vleugels zitten op kleine rode bloemetjes. Bomen met witte tempelbloemen,... Een grote klok kan je luiden, en dat het geluid in je hart mag klinken en zo over de hele wereld gaat. Ik krijg een blessing in het thais. Daar snapt den deze gene sikkepit van. Je hebt hier ook verkoopstandjes met bloemen voor bij de boedha te leggen. Ook hangen er aan een soort van kapstokken allemaal plastic zakjes gevuld met water en een dikke levende kikker of vis of andere waterbeesten,... Je kan die kopen en dan in de vijver zetten 'Good luck'. HIer pas ik voor. Ik spring weer op mijn fiets en stop even later bij een complex dat omringd is met stenen olifanten. Heel mooi. Nog even iets drinken en dan terug de huifkarbus op. En dan heb ik door dat ik me ben vergeten in te smeren, het muskietenspul heb ik rijkelijk gebruikt, maar mijn zonnemelk, oeps. Schoon rood velleke, ...

  • 08 Juli 2009 - 18:12

    Saskia:

    Hou je nog wel tijd over om te reizen met al dat geschrijf?! Ik hou namelijk bijna geen tijd over om te werken met al dat gelees ;-)
    Veel plezier en sterkte met je rode velleke...

  • 09 Juli 2009 - 08:23

    Johan L. Open Mind:

    Haha, rood velleke. Weer een beetje te snel geweest hé. Je beseft toch dat je geen good luck hebt omdat je niets in de vijver gezet hebt. Dat komt ervan hé.

    Ik heb nog een leuke opdracht. Zoek een beeld bij een tempel dat je aanspreekt. Probeer er zo dicht mogelijk bij te gaan zitten en concentreer je... en praat met het beeld. Misschien hoor je niets maar voelen vast en zeker...

    Groetjes,
    Johan
    09072009

  • 09 Juli 2009 - 14:26

    Johan Open Mind:

    kan je nog eens een teken van leven geven via johan.lavrysen@bkcp.be

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Het land van de glimlach

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2009

Londen

09 Augustus 2009

Duiken in Ko Tao en shoppen in Bangkok

31 Juli 2009

Fietsen in Bangkok

29 Juli 2009

Khao Yai National Park

28 Juli 2009

Boedhapark: Laos of Thailand?
Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 104104

Voorgaande reizen:

22 Juni 2016 - 22 Juli 2016

In de voetsporen van Genghis Kahn!

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Wandelen

25 Juni 2012 - 29 Juli 2012

India

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Salsa en mojito

23 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Het land van de glimlach

08 Oktober 2007 - 08 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: