Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

Londen

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

13 Augustus 2009 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Een taxi terug en dan nog een laatste wandeling over de markt voor ik mijn bed induik en Thailand verlaat. Een taxi brengt me naar de luchthaven en uren later kom ik in Londen om 8.00 s'ochtends aan. Dat is weer wennen. Effe uitzoeken hoe het hier allemaal werkt en dan kom ik een Oyster Card en neem de metro naar mijn hostel. Stikkepot van de jetlag, verken ik de buurt een beetje. In het parkje leg ik mij op een bank en relax. De zon schijnt en het is heerlijk. Na een tijdje gehangen en gelegen te hebben, neem ik de metro en ga naar Covents Garden. Amai, wat een verschil van sfeer met Bangkok. Ongelooflijk, Londen is rustig, disciplineert en stil en ruimte heb je hier ook al is er veel volk. Lucht. In Covents Garden kijk naar enkele performers en loop over een binnenmarkt. Vandaag trek ik het niet lang en ben blij als ik eindelijk in mijn bed lig. De volgende dag krijg ik Nicole eindelijk te pakken. Nicole was mijn reismaatje in Cuba. Yippie, ze moet werken en heeft vanavond pas tijd. Dus ik dwaal lekker door Londen. Londen Eye, een wandeling langs de Themes, de tijd vliegt en het begint te regenen. TIjd voor een museumbezoek en ik stap Tate Modern binnen en blijf hier hangen tot ik buitengezet wordt. In tussen is het gestopt met regenen en vervolg ik mijn wandeling langs de Themes kijkend naar de oude en nieuwe gebouwen. En ook terugdenkend aan de Mekongrivier,... Eindelijk, ik sta te wachten en daar is Nicole. Ik ben zo blij. Dit is echt fantastisch, het is alsof we elkaar gisteren nog gezien hebben. Tetter, tetter, tetter,... een hele avond lang. Normaal zou ze ook op reis zijn, maar het toeval wil dat haar reis een paar dagen uitgesteld is. En dat toeval was er ook in Cuba en is er nog steeds. Heerlijk magisch!

• 23 Augustus 2009 - 11:23

Jose Teunissen:

nog 1 dagje sabine en je lange reis zit erop.
    vol bewondering heb ik je verhalen gelezen en gevolgd. ik wens je nog veel goeds toe in je verdere leven, en wie weet volgend jaar weer een lange leuke reis.groetjes jose