El Fuerte - Reisverslag uit El Fuerte, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu El Fuerte - Reisverslag uit El Fuerte, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

El Fuerte

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

02 December 2007 | Mexico, El Fuerte

Er valt niet veel te beleven in 'EL Fuerte'. Het is een klein, gezellig, koloniaals stadje met een plein met hoge palmbomen, kiosk en natuurlijk fonteinen. Het museum, dat gehuisvest is in een fort, geeft de geschiedenis van Mexico weer via foto's van belangrijke personen. Een heerlijk mexicaans gerecht is 'pollo en mole'. Kip met een saus gemaakt van cacao. In de oude culturen gebruikte men cacao al als ingredient om gerechten mee te verfijnen. heerlijk. mijn kippetje zwemt in de mole. Het nadeel van een typisch mexicaans gerecht is, dat die mexicanen geen groenten eten. Carne (vlees) en dan tortilla's, taqco's, rijst...zonder groenten. Een korte wandeling langs de rivier owv een wildgroei van planten dan maar wandelen door het stadje.HIer is de temperatuur, zalig. lekker warm... en dat heeft ook weer een nadeel... BEESTJES... en waarom weten die beestjes mij altijd te vinden?
Aperitieftijd. Guy heeft een fles miswijn gekocht. Dadels, knackworstjes, pinda's.... Het is keigezellig en de miswijn is lekker. De mythe van de niet te zuipen miswijn is bij deze doorprikt. Volle maan, oneindig veel wolkjes aan de hemel... het wolkenpatroon is prachtig en bizar. En onder die bizarre hemel, eten wij weer een hotdog.