Verrassend - Reisverslag uit Morelia, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu Verrassend - Reisverslag uit Morelia, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

Verrassend

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

29 Mei 2008 | Mexico, Morelia

s'Ochtends stopt de bus in het busstation El Norte in Mexico City kan ik direct overstappen op de bus naar Morelia. In Morelia neem ik direct een taxi. Een onvriendelijke chauffeur dropt mij aan een internetcafé, waar ik dan maar op zoek waar ik ga verblijven hier. Een andere taxi brengt me naar een hostal dat 10minuten uit het centrum ligt. In het centrum van Morelia, ga ik de artisanale winkeltjes bekijken en zet mij achter een PC.
s'Ochtends neem ik een collectivo, een overstap en dan de bus naar Uruapan... Nou maat, heb ik mij laten vangen. 3 uur later kom ik aan in Paracho... ipv 1,5u later. Helemaal murw van die lange busrit, stap ik uit en sta voor de zoveelste keer in de brandende zon. Ik wandel naar het centrum van dit gitarendorp. Het is hier heel gezellig. Al snel word ik aangespoken door meneer de flik. Zijne maat maakt gitaren en als ik een goede wil, zal hij daar wel voor zorgen. Ik loop door en wandel door de straten van Paracho die voornamelijk bestaan uit gitarenwinkels. De idee dat ik nog 3u op een bus mot zitten om terug te geraken, vind ik niet bepaald een leuk vooruitzicht. En dan loop ik meneer de flik terug tegen het lijf. Samen met hem loop ik naar het politiekantoor, zodat bossman (zijn baas) kan goedkeuren dat hij met mij op pad gaat. Bossman vind het prima en ik schrijf mijn naam in een register. Samen met mijne persoonlijke bodyguard loop ik de straat uit, de weg wordt onverhard en mijne begeleider vertelt dat hij 6 jaar in Amerika gewerkt heeft en daar 3 maand in de bak gezeten heeft voor vechten en drinken. Onbegrijpelijk, he. Als dat nog niet meer mag,... Amerika, heel wat anders dan hier in Mexcio,... Heb je in Mexico problemen met een agent dan geef je die gewoon wat geld, maar dat is niet waar in Amerika... Daar zijn ze zo strict. Ik vind het zalig om dit verhaal te aanhoren en dan staan we voor een bouwval. Hier woont zijne maat (waarvan hij de naam niet eens weet) de beste gitaarbouwer in town. Helaas, heeft hij geen gitaar. Manana, he. Maar manana heeft den deze wel andere plannen. Dan maar een minder goede gitaar en we gaan naar een andere gitaarbouwer. Effe later, stap ik met mijn gitaar de bus op terug naar Morelia. Weer iets bij om mee te zeulen. De volgende ochtend neem ik de bus richting Mexico City en in de namiddag loop ik nog eens over de Zocalo, waar nu een grote tentoonstelling gehouden wordt. Dat plein is telkens ik daar was, gene ene keer leeg geweest, jammer... Het is er ongelooflijk druk en ik zet mij in de hostal. Time flies en het duurt niet lang voor het weer ochtend is en ik in de taxi zit, richting luchthaven. Inchecken en wegwezen,... een overstap in Washington,... in tussen is mijn manneke pis beeldje gekidnapt,... Washington dat is niet min daar. Die bagage moet weeringecheckt worden, nadat er eerst vingerafdrukken en foto's van mij zijn gemaakt. Mijn pottekes salsa duw ik dan maar snel bij in mijn flightbag en ik hoop dat mijne rugzak niet een salsabag wordt. En natuurlijk, doordat die chinese madam zo onvriendelijk is en mij enorm commandeert, vergeet den deze haar gitaar. Aanschuivend om mijn bagage terug in te checken, komt madam van china ineens met mijn gitaar aan gelopen en vraagt voor de zoveelste keren of mijn salsapottekes in mijne flightbag zitten. Jaaaaaaaaaaa. Hup, eindelijk het vliegtuig op en dan uren later sta ik in Zaventem. Niemand te zien om mij op te pikken. Dat is natuurlijk de ideale moment om te controleren of mijn salsapottekes het overleeft hebben. Verdorie, werkt dat nummerslot niet meer. Friemel, friemel,... en dan ... enthousiaste geluiden ... daar staan mijn vriendinnen. Wauw,... ene met vlechtjes bij een gitaar,... Dat is ze. Mariëlle, Sonja met de brace en Lut,... te gek. Iets drinken en dan naar huis, ... het weer is grauw en grijs,... 7 maanden, elke dag zon en heel af en toe even regen,... Dat gaat wennen zijn. In elk geval, ga ik toch op het communiefeest van mijn petekindje zijn. En nu wordt het leuk om iedereen te verrassen.

  • 29 Mei 2008 - 13:48

    Marie-louise:

    Zo,zo Sabine,
    "Welkom Thuis"
    Je verhalen waren echt
    spannend en vol avontuur,ik ga ze missen,in ieder geval "chapeau" dat je dat aandurft, daar heb je lef voor nodig! En volgt er nu nog een boek?
    Groetjes en tot ziens
    m.l.

  • 03 Juni 2008 - 11:44

    Saskia:

    Hola reisvriendinnetje, welkom thuis! Komt er nog een laatste verhaal over het avontuurlijke Belgie na terugkomst?? Besos!

  • 04 Maart 2009 - 10:16

    Dilek:

    hi sabine:

    hace mucho tiempo que no nos escribimos. como estas? espero que estes muy bien y pases tu viaje super. yo, como sabes, estoy en izmir, en turquia y fijate: estoy trabajando como profesora de espanol:))
    no te olvides de mi, te mando muchos saludos y un abrazo muy fuerte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Morelia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2009

Here I go again, yoehoe

29 Mei 2008

Verrassend

29 Mei 2008

Oaxaca

26 April 2008

van playa naar montagne

24 April 2008

Mazunte
Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 104226

Voorgaande reizen:

22 Juni 2016 - 22 Juli 2016

In de voetsporen van Genghis Kahn!

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Wandelen

25 Juni 2012 - 29 Juli 2012

India

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Salsa en mojito

23 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Het land van de glimlach

08 Oktober 2007 - 08 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: