The Weary Traveller - Reisverslag uit Yucatán, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu The Weary Traveller - Reisverslag uit Yucatán, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

The Weary Traveller

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

28 December 2007 | Mexico, Yucatán

Op het dakterras van de hostal, met zicht op zee, ontbijt ik. Dan loop ik naar het busstation voor een ticket naar Tulum, dat is handig. De bus vertrekt in 20 minuten. Mijn spullen ophalen en dan instappen en wegwezen. Deze held stapt op de verkeerde plaats uit, daar sta ik dan als een muilezels aan de ruïnes. Het stadje is 1,5 km of miles verder. Geen idee, in elk geval, zo hebben de taxichauffeurs ook iets te doen. Victoria staat te wachten op de beachbus, terwijl ik incheck komt de bus. Ik ben niet de enige die te vroeg uitgestapt is. An van de US, ook, en even later, zitten we in een taxi naar het strand. Paradise Beach, wauw,... hier is het nog niet commercieel en zie je alleen palmen langs de kustlijn en geen megabuildings. Er is hier zelfs een camoing en cabana's. Nou, met de tent hier, dat zal ook kraken. Het water is weer prachtig blauw en wij eten iets op het strand... Manneke, wat een beleving. s'Avonds ga ik samen met Victoria en Rob uit eten en het is weer gezellig en voor de eerste keer heb ik eens een plat met veeeel groenten. Relax time is het hier. Alleen mijn timing is niet zo perfect, het waait en ik word gezandstraald. Het heeft eigenlijk geen zin om op een handdoek te liggen, want die wordt hier heel snel bedekt met het parelwitte zand. Steve en Ellen zijn het afgebold om iets te gaan eten, en ik verhuis. Op zoek naar een minder winderig plekje,... dichtbij zee heb je al geen last van de zin of achter een van de bootjes die op het strand liggen. Zalig om alleen te zijn hier... uitwaaien en schrijven... Ik geniet hier met volle teugen van... Kerstavond. Ik wil gaan koken, maar mijn roommates Shawn and Dana (US)hebben teveel. Als ik nu zeg dat Shawn een kok is, dan weet je nu al dat deze dame weer geboft heeft. Heerlijk,guacumole en mole,... manneke, ongelooflijk. Dan aan de bar met Maya en Victoria, zingend 'Feliz navidad, Feliz navidad,... I'll wish you a merry christmas, I'll wish you a merry christmas...from the bottom of my heart....'. Het is gezellig en er worden voorbereidingen getroffen om een kerstdinner te doen morgen. Stel je voor: de bus genomen met SpongeBob en dan op kerstdag liggend op een sneeuwwit strand achter een boot (om deze keer een teveel aan zon te vermijden)... buurtend met een firewatcher... Dawne ging in hete zomers in een toren zitten in natuurparken om te kijken of het ergens brandde. Wat een job... Volgens Dawne is mijn zonnebrand geen zonnebrand, maar een reactie op een plant. Zorg dat het sap van een vitamine C vrucht niet op je huid terecht komt, want in combinatie met zon geeft dit brandwonden. Dan gaan we met enkelen terug om het kerstdinner te prepareren. Peppers ontvellen en ontpitten, het is leuk om samen bezig te zijn. Dat is echt teambuilding. Eindelijk, aan tafel, en megaporties worden geserveerd... veel te veel...puf. Victoria heeft voor een toetje gezorgd: Cheese-cake! Heel goed. En dat was kerstmis 2007.