Chichi - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu Chichi - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

Chichi

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

24 Maart 2008 | Guatemala, Guatemala-stad

De volgende ochtend neem ik de shuttlebus naar de zondagsmarkt in Chichicastenango. Ik heb die trip gisteren met Victoria geboekt. Oeps, ik weet niet meer waar en ik vind het Panajacheldok niet. Ik volg enkele mensen en kom waar ik moet zijn. Voor het cappucino café zit Elly (die de dag voor mij gevlucht is uit de Pyramides) en als ik een fles water koop, kom ik Enrique tegen. Hij komt speciaal vragen of ik zijn mail met foto's gehad heb. Hoe lief. Nou, het lijkt wel of ik heel San Pedro ken, want even later loop ik Zoë tegen het lijf. Zij is een paar keer afgekomen uit San Pedro om een les mee te pikken in de Pyramides. Vertrekken, het busje zit boemvol.Iemand zit zelfs op een krat en is daar niet gelukkig mee.Hij wordt gesust dat het maar eventjes is en dat er dan mensen uitstappen. Niet dus. Wat een markt:kei groot en ik doe moeite om te memoriseren waarik ben. Ik kan me levendig voorstellen dat je hier niet uitgeraakt. Tussen de kraampjes loopt een processie. Mannen dragen heiligenbeelden en zwieren met wierook. Indrukwekkend. Hier loop ik enkele uren rond en ben heel alert op de weg met als gevolg dat ik zonder problemen terug aan de bus geraak. Als ik terugben in San Pedro stapt er iemand op mij af en is heel vriendelijk. Ik heb geen idee wie die persoon is. Oeps, ik heb daar gisterenavond de ganse avond mee darts gespeeld. Het is Ine. Ik loop met haar mee. Ze koopt een ijsje en we zetten ons aan de kant van de straat. In de verte loopt Brad, Ine roept hem. HIj gaat een duik maken in het meer. Even later, loop ik naar mijn huis om zwemkleren aan te doen. Brad en Ine wachten al op me. De weg naar het meer is modderig en ruikt niet bepaald fris.Er staat een paard. En dan plonsen in het meer, een beetje verder zijn er enkele locals hun kleren aan het wassen. Brad heeft een stuk zeep meegenomen. Beter dan de koude douche in Pinochio, zegt hij. s'Avonds gaan we met zijn drieën naar de film 'The Butterfly' in de Buddhabar.

  • 24 Maart 2008 - 13:25

    Henriëtte (photoshop:

    Sabine

    En wij zitten hier met Pasen in de sneeuw, althans vanmorgen was het wit. Nu niet meer. Wat een avonturen allemaal, en wat leuk als je zo reist dat je dan als ik het goed begrijp. toch steeds weer bekenden tegenkomt die je al eerder hebt ontmoet. Alle goeds en ik volg je. Groeten vanuit een nat en koud Hapert.

  • 24 Maart 2008 - 14:24

    Marie-Louise:

    Zaten inderdaad in de sneeuw,is nu aan't smelten.Ook ik volg je op de voet,jammer voor mijn leeftijd, maar ik geniet volop met je mee van je avonturen.Blijf gezond en geniet met volle teugen, je bent maar 1x jong!
    Groetjes uit kuringen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2009

Here I go again, yoehoe

29 Mei 2008

Verrassend

29 Mei 2008

Oaxaca

26 April 2008

van playa naar montagne

24 April 2008

Mazunte
Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 104160

Voorgaande reizen:

22 Juni 2016 - 22 Juli 2016

In de voetsporen van Genghis Kahn!

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Wandelen

25 Juni 2012 - 29 Juli 2012

India

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Salsa en mojito

23 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Het land van de glimlach

08 Oktober 2007 - 08 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: