Keisjiek - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu Keisjiek - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

Keisjiek

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

05 April 2008 | Mexico, Playa del Carmen

We checken in in een prachtig resort met reliefbeelden in de receptie, azulblauwe pilaren, marmeren vloer,... wauw... zo sjiek... nog nooit meegemaakt. De kamer wordt in gereedheid gebracht en wij gaan in tussentijd ontbijten aan het zwembad. Na de marmeren vloer verandert de bodem in een stenen pad van ongelijke plaveien. Dit pad gaat door de jungle of zo lijkt het althans en in de jungle zit en pauw en een andere zwarte vogel (een mexicaanse pauw met een gele bek?). Prachtig, we lopen verder en komen in een speeltuin terecht. Doorgaan en daar heb je het ontbijtbuffet. Lekker, na ons ontbijt, gaat Kelly haar vluchtgegevens bevestigen en ik ga naar de kamer. Zodat de rugzakken zo snel mogelijk geleverd kunnen worden. Nou Thomas Cook is niet bepaald klantvriendelijk,... als je je vlucht alleen kan boeken, dan kan je ze ook alleen bevestigen. Kelly is lastig. Nadat onze spullen gebracht zijn, en wij onze bikini aanhebben gaan wij richting strand. Wat is de zee hier toch prachtig blauw... Kel komt even later al aangewandeld met een Conga en een Moquito en dit varkentje is weer content. Het zwembad proberen we uit en natuurlijk drinken we ook een cocktail in de aquabar. Wij profiteren van onze all inclusive, amai niet. Vandaag geen cleenex washandje, neen vanaf nu maken we dankbaar gebruik van een luxedouche. s'Avonds eten we in het mexicaanse restaurant, 2 mannen maken muziek en onze tafelober zet een sombrero op ons hoofd voor een foto. Een stapje uit het resort, wij gaan naar het kleine winkelcentrum een beetje verderop. Effe shoppen en dan slapen in dat zalige propere bed. Wat een verschil met de cabaña. Om iets na 7u zijn deze 2 schone slaapsters al wakker en trekken richting ontbijtbuffet. Waua, wel 7 kook- of buffeteilanden vol gestouwd met verschillend eten,... als je het hier niet vind. Het varkentje wrijft al weer in haar handen, njammie. Hier mest je jezelf vet. Relaxen, het strand op,... mijn knie is nog altijd niet ok en het zeewater piekt. Ik leg me aan het zwembad en even later is daar een wedstrijdje 'Wie kan er over de gele loper in het zwembad lopen?'. Leven in de brouwerij en we kijken toe. Lunchtijd... zo is het leven in een resort... relaxen, een plons, eten en drinken en dan beginnen we weer van vooraf aan en veranderen af en toe van plek: de zee of het zwembad. Donkere wolken aan de hemel, laten we nu naar het centrum gaan. Ok, we hebben onze handdoeken al ingeruild... en veranderen net als het weer van gedachten. Rechtsomkeer, richting strand, waar we ons op witte golfbrekers installeren. Daar liggen we te genieten... even later komen er 2 holbewoners (of als holbewoner verklede mannen) op ons afgestormd. En ene van die 2 pakt mij goed vast en smeert mij in met het zwarte spul waar heel zijn lijf meebedekt is. Schoensmeer? Het gaat er in elk geval niet goed vanaf. Zo krijg je natuurlijk ook kleur en dat van een lekkere holbewoner. Nadat we opgedroogd zijn, besluiten we weer naar het centrum te gaan en .... weer veranderen van gedachten en belanden op een ligzetel aan het zwembad. Kelly heeft zich nachos gehaald en is zich lekker aan het installeren op haar ligzetel als de leuning wegschiet en zij achterovervalt. Daar vliegen de nachos met kaas in het rond, hahha. Na de nachosmulpartij vallen we beiden in slaap... en als we wakker worden, pakken we eerst een douche en nemen dan een taxi naar het centrum. In Playa del Carmen schuimen we de winkels af ondertussen zoekend naar een internetcafe. En op het einde van de straat is er eentje waar je dvd's kan branden. 5 DVD's later, staan we weer buiten en moeten ons haasten, willen we nog iets te eten krijgen in het hotel. Hoe decadent... Een taxi vraagt 8 dollar, dus lopen wij graag een straat terug en betalen bijna de helft minder. Goede timing van ons om 21u45 zitten we in het restaurant te smullen. Na de zoveelste smulpartij van deze dag, gaan we naar de animatit. Mexicaanse dansers staan op een podium in traditionele klederdracht te tapdansen. Zo lijkt het, met hun voeten stampen ze op de vloer op het ritme van de muziek. Mooi... en dan een sanitaire stop voor mij waardoor ik het lassogedeelte van de show mis. Vrouwen en mannen in witte gewaden dansen in rijen met ieder 3 kaarsen: een kaars op het hoofd en de andere 2 in elke hand een. De dansers houden hun armen gespreid, het is donker in de zaal terwijl zij hun dans doen. In tussen gaan de boeken van de karaoke rond. Na de show bijt een Frank Sinatra stem de spits af. Dat klonk al heel goed, gevolgd door 2 jonge snaken die de tekst niet kennen en heel vals zingen, maar zij zorgen voor ambiance en voor de lach. Man, dit is echt hilarisch. Het zijn bijna allemaal meiden die optreden... en dan is er een spetterend einde van deze karaokenacht. Inderdaad, Kelly en Sabine op de Broadway trappen... en Kelly al zwetend want ik was naar de wc. Spannend moment voor haar, daar ging haar debut, hihi. Summer Nights heeft nog nooit zo goed geklonken. Zeker als je weet dat ik de tekst niet ken, en dat Kelly telkens begon en ik volgde,... ook al was het mijn beurt om te zingen. Goed van haar, want ik zou nooit begonnen zijn. Wij stelen de show. Ons publiek heeft er zin in en wij ook. Als 2 gieberende tieners staan we daar ons ding te doen en achteraf zegt de buurvrouw van het tafeltje naast ons 'you had fun'. Inderdaad, girls just wanna have fun.

• 05 April 2008 - 15:10

Marie-louise:

zie dat je het er goed van neemt
    heerlijk toch die all-in in Playa del Carmen, zelfs het klimaat is inbegrepen
    wij gaan zeker nog eens terug,'t was veel te goed, te lekker en te mooi!
    groetjes m.l.

• 06 April 2008 - 18:13

Vicky:

hey sabine ik lees dat jullie er echt van genoten hebben... het is nu 6/4/08 en half 2 in de namiddag en heb juist van ma telefoon gehad dat kel aangekomen is en dat ze haar gevonden hebben op de luchthaven want ma en danny wisten niet welke vlucht ze nu uiteindelijk genomen had.. eindelijke want haar vlucht heeft blijkbaar wat vertraging gehad. normaal zou ze om 11u15 geland zijn in amsterdam maar het is ietsjes later geworden...maar ze is goed thuisgeraakt.

kzal blij zijn dak ze straks zal zien...
    ale amuseer je nog ginder...
    groetjes vicky