Here I go again, yoehoe - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu Here I go again, yoehoe - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

Here I go again, yoehoe

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

25 Juni 2009 | Thailand, Bangkok

Eindelijk, na een paar dagen afscheid genomen te hebben. Een laatste kermisfriet (mijn gehemelte ligt er nog open van) en een kermispint is het dan zover. Thailand... File aan de overkant, dus dat valt mee,... In Zaventem heeft mijn vlucht vertraging, zonder verdere gevolgen. Ik haal mijn vlucht naar Bangkok zonder probleem. Heerlijk, what a feeling,... Daar zit ik dan weer helemaal in de wolken. Filmpje kijken, boekje lezen en dan zijn we 11 uren verder. Het vliegtuig landt en als ik uitstap valt de hitte op mij. Nou maat, is het hier warm. De luchthaven van Bangkok is heel licht en ruim, langs de kanten staan grote beelden (de bewakers van de Efteling, althans daar lijken ze op). Dat gaat hier als een fluitje van een cent, geen probleem bij de controle. Dan nog even mijne rugzak oppikken om vervolgens te zien hoe ik in het centrum geraak. Even later rijd ik in een taxi de snelweg op. Links en rechts van mij rijden allemaal felgekleurde taxi's: felblauw, knaloranje, groen met geel en dan ook nog fleurig roze. Echt blits. Na mijn spullen gedropt te hebben in mijn hotel, is het tijd om Bangkok te verkennen. Ik loop rond op de Khao San Road en hier kan je shoppen: slippers, handtassen, vlechtjes, thai en andere massages, Tiger Beer... Veel te zien en het is leuk. Dan plant ik mij neer voor een hapje en een drankje. Stikkepot duik ik mijn bed in. Ik weet op geen stukken na hoe laat het is, dus zet ik mijn wekker provisoir. 8u30 staat op mijne wekker als ik op sta. Bij het ontbijt vraag ik en de tijd en het 7:00. Als dat geen goed begin is!!! Bangkok, ik kom eraan. Op de hoek van de straat staat een tuktuk: een soort van brommertje met een achterbank. Ik installeer mij en daar scheuren we dan door de straten van Bangkok aan de linkerkant van de weg. Kabaal dat dat ding maakt, niet te doen. Mijn eerste stop is ook mijn eerst boedha. Een liggende gouden boedha in zijn tempel. De mensen zijn erg aardig en buurten graag. Na de liggende boedha rijden we verder naar de staande boedha. Een enorm gouden beeld staat vrij in open lucht tussen de tempels. HIer kan je offers brengen aan iedere weekdagboedha. Op een tafel staan beelden van 7 boedha's voor deze beelden staan verschillende potjes. Deze potjes vul je met munten die je daar kan nemen. Voila, voor het geluk van elke dag is gezorgd. Mijne tuktukchauffeur dropt mij bij een reisbureau en vervolgens bij een kleermaker. Een maatpak is op dit moment niet aan mij besteed en een stropdas nog minder. Zeep voor de gevoelige huid blijft ook daar. De kleeermaker heeft zich duidelijk van dag vergist. Morgen zal zijn geluksdag zijn in plaats vandaag. En terug de tuktuk in en daar rijden we door het stinkende Bangkok naar een andere tempel.
Heerlijk dwalend door de straten, kom ik in kleine steegjes terecht, waar veel rommel ligt: houten planken, rijstzakken, planten,... Doordenduur zit ik bij iemand achter, en kan niet verder of ik zou in het smerige water moeten springen. Terug op de weg, geraak ik aan het water en neem de boot. Een monnik in zijn knaloranje outfit (het oranje van de gemeentewerkers) spreekt mij aan. Hoe is dat mogelijk? Die mogen toch niet met vrouwen praten of ze moeten honderdeneen rituelen doen om zich te reinigen. Het ego is gestreeld, haha. Ik heb totaal geen idee waar ik moet afstappen, dus vaar ik door tot aan het eindstation om dan ... een boot terug te nemen. Op het water is er veel te zien: moderne flatgebouwen, paalwoningen, tempels,... Ik ga naar het tempelcomplex Wat Po. Hier heb je een enorme liggende boedha, maar eerst loop ik rond tussen de gebouwen met zijn oranje, rood en groen gekleurde daken die in een punt eindigen. Overal staan kleine torentjes die bezet zijn met mozaieken. De deuren van verschillende tempels zijn rondom versierd met gekleurd glas en goud. Kitcherige bedoening. Veel boedha's hier, rijen beelden zitten onder een afdak , anderen staan met afgeweerde armen (mudra?) te blinken in de vitrine. Hoe geraak ik hier weer uit? De thaise musicerende jeugd is aan het oefenen en dan weet ik dat ik hier al geweest ben.

  • 25 Juni 2009 - 17:21

    Ricky:

    Waaaaaaaw Sabine, fijn dat je weer op reis bent: zelfrij(ei)zend hè? Maak er een paar mooie maanden van en let goed op je 'kodakske'. En blijf a.u.b. reisverhaaltjes vertellen!
    Hartelijke groetjes, Ricky

  • 25 Juni 2009 - 17:21

    Vera Ooms:

    il lees dat je u wel amuseert. Doe zo voort! Groetjes Vera

  • 25 Juni 2009 - 19:11

    Saskia V.:

    Sabine! Wat goed om van je te horen!!! Veel plezier in Azie.. wat zijn de plannen? Of geen plannen: nog beter!!! Hopelijk tot gauw! Kus vanuit Aalsmeer!

  • 26 Juni 2009 - 09:21

    Sonja:

    Hoi Sabine,
    Het gaat weer leuk worden lees ik ;-)
    Geniet er maar van en tot voor de webcam of zo X
    De bende van Peer

  • 26 Juni 2009 - 10:16

    Jan Peters:

    Hallo Sabine,

    Wat kei-leuk dat je weer op reis bent en me laat meegenieten van je avonturen !!
    Je hebt de smaak goed te pakken gekregen van het reizen !! Veel sukses en pas goed op jezelf !!

    Groet, Jan

  • 02 Juli 2009 - 21:13

    Anneke Van Glabbeek:

    Ha die Sabine,
    Alweer op reis, wat lekker zeg. Ik ga je zeker weer volgen op je reis. Geniet er van, maak maar mooie foto's en tot ooit.....
    groetjes
    Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2009

Here I go again, yoehoe

29 Mei 2008

Verrassend

29 Mei 2008

Oaxaca

26 April 2008

van playa naar montagne

24 April 2008

Mazunte
Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 104141

Voorgaande reizen:

22 Juni 2016 - 22 Juli 2016

In de voetsporen van Genghis Kahn!

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Wandelen

25 Juni 2012 - 29 Juli 2012

India

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Salsa en mojito

23 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Het land van de glimlach

08 Oktober 2007 - 08 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: