salsa - Reisverslag uit San Miguel de Allende, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu salsa - Reisverslag uit San Miguel de Allende, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

salsa

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

29 Oktober 2007 | Mexico, San Miguel de Allende

In de ochtend Spaanse les en dan gaat deze dame naar de mexicaanse kookles. Sopa de verduras (groentensoep met groenten waarvan ik het bestaan niet eens van wist) en Enchilladas de pollo (kiptortilla's)met een lekkere salsa. Hier zwemmen de kop en de poten in elk geval niet rond in de pot. In elk geval is het keilekker, alleen is het de vraag of ik dat kan onthouden. Vrijheid van de chef, he, en dan is 't ook opgelost.
En dan ... na nog wat ditjes en datjes, is het tijd om naar Mama Mia's te gaan met Rachel en Rikon, medecursisten. Manneke, ik kan nog altijd niet geloven dat ik effectief hier ben, in Mexico. Ik heb mij al veel geknepen. Daar zitten we dan gezellig met ons drietjes te snoepen van een pizza en dan komen de kamergenoten van Rikon binnen, Jeremy en Nel. Zij gaan salsales volgen. Na de pizza, (heerlijk, na al die taco's en tortilla's, )nemen wij een taxi en gaan ook naar Boleras voor de salsales. Wat een tent is dit, niet te doen, het lijkt wel een clublokaal en waar is het volk. Ligt het aan mijn degelijke stapschoenen dat ik de salsa linksvoetig dans? En wat zegt die type toch de hele tijd, dat heb ik nog niet geleerd. Na de bizarre sala experience nemen we een taxi naar Le Cucaracha. madonna klinkt op de radio en Nel zingt mee in het Spaans... niet te doen. De Cucaracha is de tent waar ik vorige week ben geweest met Claire en Lea. Nou, Jeremy komt al direct aan met 5 tequila's die niet te zuipen zijn. Nel zoekt geschikt muziek en ooit gehoord van Chickenflick ... Nog effe en ze hebben in San Miguel een karaokebar. Het is kroegentocht, Jeremy, Rikon en ik eindigen in de Irish Pub.

• 30 Oktober 2007 - 07:39

Sandra:

Hoi sabine,
    ik heb net al eens geprobeerd om een reactie te plaatsen, maar het lukte niet goed, kluns die ik ben waarschijnlijk. Enfin ik vind het fijn om te lezen dat het u zo goed af gaat en dat het zo vlot gaat om contacten te leggen. Het lijkt wel of de halve wereld op rondreis is in mexico en ik de eninge ben die hier weer op zijn buroke zit...
    Profiteert gij maar dubbel.
    groetjes