Internetcafé - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu Internetcafé - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

Internetcafé

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

13 November 2007 | Mexico, Guadalajara

Het begint een dagelijks ritueel te worden. Eerst valt een van die planken uit mijn bed, tijd om op te staan. Dan een cerealontbijt, want het vuur werkt niet. De gasbrander doet het ook niet, dus ne koude douche... en dan hup richting internetcafé om al mijn belevingen te schrijven en om de foto's te resizen. Pffff, uren en dagen zit ik hier in dit café te slijten en ik ben het beu. Dus kan het zijn dat sommige experimenten mislukt zijn met als gevolg geen foto's of door de grote kuis.
Toch even naar de stad om een bezoek te brengen aan het huis van de burgemeester met schilderijen tegen het plafond van Orozco en dan terug achter die pc, want ik ben nog lang niet klaar. En zo wordt Guadalajara meer een internetcafé ervaring. Dat onderbroken wordt door effe naar het centrum te gaan. En daar heb ik eindelijk een vlag gezien, maar de kwaliteit was slecht. Dus volgende keer beter,... En dan ipv downtown te gaan, krijg ik een workshop 'Hoe maak ik van een lelijk potteke een mooi potteke'. Alwel, met kol en draad, ne echte plakboel, maar het resultaat mag er zijn en gaat zeker nog getoond worden. En dan gaan we naar Ro's appartement en de auto is een echte beleving hier. Het rood licht, dat is show, ofwel zijn er lui aan het jongleren met meloenen, of je auto wordt willens nillens gewassen. Dan komen mensen langs met kauwgum, poppen, rozen... ongelooflijk. En dan eens een internet vrije dag, ik neem de bus naar het centrum. Onderweg naar de bushalte kom ik een straatveger tegen en die keert een dikke vette zwarte rups aan de kant. Die rups is dikker dan mijn vingers. Wat een beest, ik krijg er gewoon jeuk van en ben weg. In mijn uppie naar het centrum, dat is iets, want ik heb de weg totaal niet gememoriseerd. Dus zeg ik iets in het spaans tegen de buschauffeur. Nou, vreemde kerel en het wordt een joyride. Echt je moet je vasthouden of je ligt van je stoel. HIj moet precies nog gaan hooien. In elk geval, zegt hij wel waar ik eruit moet en hoe ik moet lopen. Deze keer geen ontploffing. Dan neem ik de toeristenbus en kom in een van de buitenwijken van Guadalajara terecht. Gezellig, allemaal ambachtswinkeltjes,... met streekproducten. Die toeristenbus is zo een waar je op het dak kan gaan zitten, dus het is middag en ik zit op het dak van de bus en vind het maar niks. Dan stap ik af in het centrum en ze zeggen dat de andere bus de citybus is, die gaat de bezienswaardigheden van de stad af. Dus zit ik weer op het dak van de bus en voel me als Forest Gump. Slecht plan en je kan daar ook nog niet zo maar vanaf. Eindelijk is het voorbij en loop ik terug naar de bushalte, alleen ... waar is die bushalt? Effe ronddwalen en hopen dat ik iets bekend tegenkom, man, waar zat ik toch altijd met mijn gedachten, heb ik dan niks opgeslagen? En dan zit ik eindelijk in de juiste straat en op de juiste bus en stap ik aan de juiste halte af. Ik loop terug en als ik binnenkom, krijg ik al een opmerking. Deze kreeft heeft zich weer vergeten in te smeren en ziet er schoon rood uit. En s'avonds is het housewarming, Ro's vrienden komen en de gitaren worden bovengehaald (hij heeft er daar 7) en de stemmen gesmeerd. Feesie

  • 14 November 2007 - 19:55

    Guy:

    POR FAVOR Sabine,NIET ophouden met het internetcafé.Het niet meer kunnen volgen van je Mexico-avontuur zou deze donkere herfsttijd NOG donkerder maken.Jij bent het zonnetje dat ons verwarmt in deze natte,mistige tijd.
    Please,niet doen!
    Groetjes
    Guy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Guadalajara

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2009

Here I go again, yoehoe

29 Mei 2008

Verrassend

29 Mei 2008

Oaxaca

26 April 2008

van playa naar montagne

24 April 2008

Mazunte
Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 104266

Voorgaande reizen:

22 Juni 2016 - 22 Juli 2016

In de voetsporen van Genghis Kahn!

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Wandelen

25 Juni 2012 - 29 Juli 2012

India

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Salsa en mojito

23 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Het land van de glimlach

08 Oktober 2007 - 08 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: