In de put - Reisverslag uit Zacatecas, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu In de put - Reisverslag uit Zacatecas, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

In de put

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

15 November 2007 | Mexico, Zacatecas

Een ontbijt op het prachtige dakterras met zicht op de stad, dat is het. En dan op verkenning, het aquaduct, een tuin, de kerk van Fatima en die is heel uitgewekrt,...sjiek, het glaswerk komt enorm goed uit met al dat licht hier... Het plan is om de kabelbaan te doen, die kabelbaan gaat over de stad. Het loopt echter anders, na enige tijd zoeken, vind ik dan eindelijk de ingang van de mijn. Een haarnetje en een schone gele Bob De Bouwer helm en deze dame is klaar om de put van Patzcuaro in te gaan. Even wachten en daar is het treintje: instappen. Geen idee, waar ik mij aan moet verwachten. Ik en een mexicaans koppel zijn de enige mijnbezoekers. we rijden een donkere tunnel in en ik krijg het al benauwd. Wat als dat nog donkerder en smaller wordt? Ahhh, help. Gelukkig branden en lampjes en meer dan in de dinosaurussengrot. Dan stopt de trein en hier is veel licht. Het mijnmuseum bevat allemaal edelstenen en mineralen, zoals zilver, pyriet, woestijnrozen, amethist, bergkristal... en nog veel meer zelfs lichtgevende stenen: fluorgroen en -oranje. Na het museum blijven we in de put zitten (300m onder de top) en krijgen we een rondleiding in het Spaans. De weggetjes zijn van beton, luxe, vroeger was dat anders, Er zelfs een disco in de mijn, een altaar om de kinderen (die in de mijn werkten) te beschermen, ladders van boomstammen en inkervingen die voor tredes doorgaan. 200m diep zie je het water. Het is verlicht, mooi en dan is de toer ten einde en nemen we het treintje terug. Dan dwaal ik rond in Zacatecas op zoek naar de markt voor wat fruit en groenten. Ik kom den Luis terug tegen in de hostel en heb die avond ook weer spaanse les.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Zacatecas

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2009

Here I go again, yoehoe

29 Mei 2008

Verrassend

29 Mei 2008

Oaxaca

26 April 2008

van playa naar montagne

24 April 2008

Mazunte
Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 104240

Voorgaande reizen:

22 Juni 2016 - 22 Juli 2016

In de voetsporen van Genghis Kahn!

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Wandelen

25 Juni 2012 - 29 Juli 2012

India

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Salsa en mojito

23 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Het land van de glimlach

08 Oktober 2007 - 08 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: