Beestjes - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu Beestjes - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

Beestjes

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

20 Maart 2008 | Guatemala, Guatemala-stad

Bij 35 graden is het niet evident om achter een pc te kruipen en de goesting om te schrijven is ook ver te zoeken hier. Maar vandaag is het de dag om nog eens een poging te ondernemen,... Ik zal zien waar het eindigt. Normaal was de planning om naar de Rio Dulce te gaan en omdat plannen hier elke dag wijzigen, ben ik op dit moment in Utila een prachtig relaxed eiland in de Caraiben. Maar effe terug naar mijn belevenissen.

De volgende ochtend geef ik niet op en zit weer in de yogaklas mezelf te pijnigen. Daarna is er een les over de betekenis van de pyramides. Na de les, ik reik naar mijn rugzak en mijn was die op mijn to do lijstje staat leeft. Langzaam kruipt mijn boek verder. Eeeeeh. Wat is dat? Voorzichtig til ik mijn broek op en zie iets zwart...een worm? Gerustgesteld, neem ik mijn broek weg. Help. Het zwarte schorpioen van ongeveer 7 cm wandelt rustig verder. Ik spring achteruit. Wow, man. HOe krijg ik dat beest hier weg? Ik neem mijn sarong en gooi die over al mijn kleren en de schorpioen. Dan smijt ik het bundeltje door het zoldergat naar beneden. En nu moet dat beest nog buiten geraken. Ik neem mijn bundel kleren terug en dan... ontsnap dat beest en verdwijnt in de muur. Dat gaat een spannende nacht worden. Maar eerst ga ik naar Panajachel met de boot om wat te shoppen en geld te halen, want in San Marcos de laguna is geen ATM. Het is leuk ronddwalen in Pana en ik loop hier Misty tegen het lijf. De tijd vliegt en ik wandel terug naar het dock. De boot zit propvol mensen. Ik heb niet eens een zitplaats en pers mezelf vast met mijn benen. Het meer is woelig en als we zinken is de kant in elk geval niet ver verwijderd. Dus overleven zit er wel in met de drie reddingsvesten die de boot telt. Dankzij mijn Pana uitstap mis ik de meditatie voor de zoveelste keer.
De volgende dag heb ik een kinesiologie en BowenTherapy behandeling voor mijn heup. Ik ben benieuwd. De behandeling doet in elk geval deugd. En dan als ik terug loop, zie ik bij Unicorno precies een bekend iemand staan. Effe checken, ja, VIctoria is daar en we gaan samen lunchen. Keigezellig. Na de lunch krijg ik in het holistisch centrum een reikibehandeling van mijn voormalige roommate Misty. Het leven als oefenmateriaal is niet slecht en lekker ontspannend. Na de behandeling eten we een stuk LemonPie in Paco Real. Heerlijk, en helaas... Potverdorie loop ik amoebes op. De hele nacht kan ik de hele tijd opstaan. En in de ochtend heb ik geen fut om mijn rugzak te maken en Las piramides te verlaten. Een echte zondag, met rondhangen en relaxen. Daar heb ik nood aan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2009

Here I go again, yoehoe

29 Mei 2008

Verrassend

29 Mei 2008

Oaxaca

26 April 2008

van playa naar montagne

24 April 2008

Mazunte
Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 104233

Voorgaande reizen:

22 Juni 2016 - 22 Juli 2016

In de voetsporen van Genghis Kahn!

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Wandelen

25 Juni 2012 - 29 Juli 2012

India

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Salsa en mojito

23 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Het land van de glimlach

08 Oktober 2007 - 08 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: