Bye - Reisverslag uit Pátzcuaro, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu Bye - Reisverslag uit Pátzcuaro, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

Bye

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

08 November 2007 | Mexico, Pátzcuaro

Tijd om te vertrekken... samen met Carolina ga ik naar Guadalajara. De streek van de tequila, mariachi's en de hoedendansen. Spannend, want we weten niet of er nog plek gaat zijn op de bus... In het busstation komen we Susy en Dante tegen, die zitten al een eeuwigheid te wachten... en daar lopen Phil en Sandra... Na een eeuwigheid van wachten is onze bus daar. Er speelt een slechte film en dan komen we aan in Guadalajara. Vele lichtjes branden, we nemen een taxi en die brengt ons naar het nieuwe huis van Carolina en haar broer. Rodrigues heeft dit weekend een deel verhuisd. Het bed moet nog in orde gemaakt worden, ik bedoel in elkaar gezet. Een geklop en een gebonk en dan worden de planken erop gelegd (een mexicaanse lattaflex). er is geen matras maar wel een paar dekens, dus lig ik niet direct op de planken. En gelukkig heb ik mijn opblaasbaarkussentje nog...
Pats...boem...daar valt een plank tussen dat bed uit, dat belooft een nacht te worden...Gelukkig is het een van de bovenste planken en kan ik lekker blijven liggen. En s'morgens neem ik mijne vuile was en gaan we naar de wasserij. Yoehoe, lekkere frisse kleren,... waar ne mens al niet blij mee kan zijn. Na de aflevering van de was, nemen we de bus naar het centrum. We stappen uit en dan ... KNAL... een keiharde knal klinkt naast de bus en ineens is alles zwart... Een explosie of de knalpot? Is dat effe schrikken...We zijn in elk geval nog heelhuids en wandelen naar de kathedraal. Prachtig, de torens zijn bezet met gele keramiek tegels. Het museum is gesloten, maar er staan hier hele leuke stoelen op een plein, die doen denken aan 'de koning en de koningin' van Moore. Eentje heeft olifantenoren, andere zijn mannekes, sommige hebben toeterneuzen,... Leuk. Heet, eindelijk de temperatuur die ik me bij Mexico voorstelde. Er is hier een groot waterconcert aan de gang... In een enorme vijver (eigenlijk lijkt het meer op een zwembad)spuit het water op:klanken van muziek. Schitterend. Stralen water schieten omhoog en vallen naar beneden, dan wolken nevels, het is een en al beweging in deze megafontein. Nachotijd met bonen en maïs deze keer, hahaha.

• 08 November 2007 - 21:50

Elke:

Hey Sabine,
    Klinkt allemaal PRACHTIG !!! vlinders zo groot als een hand, watervallen, ... dat kan niet anders dan indrukwekkend zijn. Als je nog eens tijd hebt, mag je nog eens wat foto's plaatsen want die kunnen niet anders dan schoon zijn en dan kunnen we kijken of onze visuele voorstelling aanleunt bij de realiteit of dat het in't echt nog 1000keer schoner is.
    grtjs
    Elke

• 09 November 2007 - 11:32

Lut:

Hoi Sabine,
    Je beleeft wel de tijd van je leven,zo te lezen, maar dat is ook de bedoeling. Dus houden zo en geniet maar.