en het is nog niet voorbij - Reisverslag uit Pátzcuaro, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu en het is nog niet voorbij - Reisverslag uit Pátzcuaro, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

en het is nog niet voorbij

08 November 2007 | Mexico, Pátzcuaro

Nieuwe gezichten vandaag: Liselotte (Peru) en Yvonne (Cancun), het is hier een echt duivenkot. Een ontbijtstop aan een wegrestaurant in opbouw, waar we een vleessoep eten en van het soepvlees tortilla's maken. Niet mijn ding. Plastic stoelen, een vloer die half ligt, wij zitten op beton, wel op ne stoel, he... en dan gaan we naar het nationaal park bij Uruapan. Dit is een klein bos met bananenplanten die voor schaduw zorgen en 100den watervallen. er is een zalm- en forelkwekerij. De vissen die klaar zijn voor de pan, daarvan wordt de nek gebroken. Niet bepaald een smakelijk zicht. De paden zijn geplaveid met stenen, dus niks voor hakkenschoenen. Het is zalig om in het bos rond te lopen. We stoppen aan een soort creme-car, die een grote blok ijs op zijn kar heeft liggen. Met een schraapding, schaaft de verkoper het ijs af, dat is iets anders dan gemalen ijs, en stopt het in een plastic beker. Een of ander fruitig sausje erover en een hoop chili en deze mexicaanse lekkernij is klaar. Wauw, vlinders zo groot als mijn handen fladderen rond elkaar, ze zijn aan het spelen,... en op het stenen pad kruipt een harige rups...
Vervolgens belanden we terug aan het meer van Patzcuaro en hebben daar onze lunch. Zalig.
Daarna is het weer eens een marktmoment, panfluitmuziek klinkt door de straten en daar heb je 'El condor pasa' ook weer. De muziek gaat door merg en been. En dan is het partytime at Jeremy's. Een schaars verlicht terras met zo'n bollamp gemaakt van touw (in de Ikea heb je van die witte papieren). Dan beginnen Ivan, Dante en Jennifer gitaar te spelen, Jennifer zingt met schorre stem. Dan speelt Marco overgelukkig op zijn keyboard met een glimlach tot aan zijn oren. De tequila en het bier vloeien rijkelijk. Fleskes bier van 1,2 liter worden afgewisseld met tequila. Ivan zingt en dan haalt Jeremy zijn accordeon boven. Ik ben hier in een kunstenaarsclubje terecht gekomen en het is net als in een film... Allexandra en vriend dansen de salsa, en dan speelt Ivan fluit...
Een zatte ongelooflijke bedoening...