Tulum en Xcaret - Reisverslag uit Yucatán, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu Tulum en Xcaret - Reisverslag uit Yucatán, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

Tulum en Xcaret

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

21 December 2007 | Mexico, Yucatán

Eerst ontbijten en dit keer in en topje, haha. Dan nemen we de taxi en vervolgens de bus naar Tulum. Enkele indianen staan ons al op te wachten voor een foto. Hier heb je een prachtige Mayatempel aan zee. Ooit was dit een belangrijke havenstad. Vele dikke vette leguanen liggen te zonnen, of lopen op het gemak op de wandelpaden. De zee is prachtig . De ruines steken echt mooi af tegen de lucht en het water. Aan de winkeltjes heb je ook zo'n paal, waar mannen zich onderste boven naar beneden laten zakken. Vervolgens nemen we de minibus naar Xcaret en de chauffeur vergeet ons af te zetten, zodat we terug in Play zijn. Hij keert terug en brengt ons naar de bushalte van Xcaret. Een roze bus met een palmendak staat te wachten. Wij maken foto's en dan heel onverwacht, uit het niets verschijnt de chauffeur. HIj springt in zijn bus en start direct. Het is haasten om terug op die bus te geraken. In Xcaret worden we verwelkomd door een deel papegaaien. We lopen door er is een show bezig met paarden. Dan dwalen we af en komen in een verlaten straat terecht. Patrick klimt op een gebouw, om te kijken en is heeeeeel rap gedraaid. 'Wat is dat daar?' 'Ga maar kijken'. Effe piepen, oeps, daar staan een paar mannen in klederdracht op een soort podium, beneden staat het volk te kijken. Haha, daarom was hij zo snel gedraaid. De show begint en is prachtig. Heupbal ipv voetbal, de maya's gebruikten hun hele lichaam voor het balspel, heel indrukwekkend. Deze Maya-sport wordt gevolgd door vuurhockey. De vuurbal vliegt van hut naar her. Ongelooflijk. De vlammen rollen over de grond. En dan stellen de verschillende staten zich voor: de oude mannekes van Michoacan, carnaval in Veracruz, de mariachi's... het is geweldig en ontzettend indrukwekkend en mooi. Wauw.

• 21 December 2007 - 19:31

Henriëtte De Bresser:

Sabine,
    Ik wist helemaal niet dat je zo lang op reis bent. Geweldig, ik ben een tikje jaloers, wij zitten hier met -4 en een ijskoude wind, dus dat voelt nog extra koud aan. Ik ga je volgen, vind ik erg leuk. Vraag me af of je je baan hebt opgezegd, of dat je onbetaald verlof hebt en straks weer les geeft.
    Geniet van de avonturen, en hopelijk zien we elkaar nog eens.
    Groetjes.