de poetsvrouw - Reisverslag uit Yucatán, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu de poetsvrouw - Reisverslag uit Yucatán, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

de poetsvrouw

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

28 December 2007 | Mexico, Yucatán

Ik bedenk mij net 'Op de dag van de onnozele kinderen, zit deze tante de hele dag achter een pc. Buiten is het zo warm, dat de vogels nog niet eens de energie hebben om te tjierpen'. Ach, ja... ik stel mij al voor hoe het voelt als ik klaar ben.
En door de warmte vergeet ik nog over de lieve poetsvrouw te vertellen. Dus effe terug naar Playa del Carmen, waar Patrick en Mariëlle net zijn aangekomen. De volgende ochtend boek ik via het internet een kamer en check in. De poetsvrouw is nog bezig met mijn kamer. Patrick en Mariëlle zijn heel gul en geven de poetsvrouw al direct een fooi. Die vrouw is zo al heel aangenaam, en is nu ontzettend dankbaar. Ik denk, dat ga ik ook eens doen. Dus de volgende dag, laat ik een fooi achter. Als ik terug op mijn kamer kom, staat daar een prachtige witte olifant (gemaakt van handdoeken) met slurf en een bloem op zijn kop op mijn bed. Prachtig. Ik pronken met mijn olifant, want dat is iets anders dan een bloemetje op het bad. Ik leg een bedankbriefje, de volgende dag is de olifant weg en is er niks, een andere poetsvrouw... Maar dan is het weer beestjesdag... een konijntje staat op mijn bed en de laatste dag een ongekend beestje... echt leuk. De dag dat ik uit mijn kamer moet... het is zover. Ik verhuis mijn spullen van kamer 2253 naar kamer 2256. De poetsvrouw zwetend de gang te kuisen. Ik vraag of ze mij wil leren om een olifant te maken. En dat wil dat lieve mens wel doen, nadat de gang gepoetst is. Ja,ja... effe later krijg ik een workshop 'Hoe een olifant maken van een handdoek?' en dan nemen we afscheid. Als we s'avonds terugkomen, steekt er een olifantenkop met slurf in mijn rugzak. Lief,he. En heeft ze mijn achtergelaten spullen ook naar de kamer gebracht, de schat.

• 28 December 2007 - 20:50

Ellen Slikker:

Hoi Sabine
    Ik geniet van je verhalen, vooral nu je in Yucatan bent. Alles is heel herkenbaar, was daar met Frank in 2002. Chitzen Itza, Tulum, Xcaret geweldig allemaal. Geniet nog maar met volle teugen.
    Ik wens je een geweldig,
    gelukkig en goed 2008.

Groetjes Ellen Slikker

• 28 December 2007 - 20:52

Ellen:

o,ja Toos, Leonie, Ine en ik zijn geslaagd voor photoshop 3. We hadden het weer goed gedaan.
    Groetjes