On the road - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu On the road - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

On the road

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

01 Juli 2007 | Indonesië, Bali

Ayu is triest, want we verlaten Ubud met zijn allen: Fumie, Susan en ik. Susan en ik trekken samen verder en Fumie gaat terug naar Hiroshima. Het is nog altijd aan het regenen. We stoppen aan het Bratanmeer. De tempel hier is er eentje met verschillende niveaus. Hij lijkt op een getekende kerstboom. Het is hier rustig en geen regen. We kopen hier vers fruit: kleine gele bananen, een paar takken litchi's, mango's en mangostenen. Deze laatste zien eruit als een soort ajuin, alleen hebben ze een harde schil met een ingegraveerd bloemetje op (je zou er mooi mee kunnen stempelen) en smaken ze heerlijk zoet. Back on the road, is de volgende halte de Gitgitwaterval en hier in niemand buiten de verkopers die je overal aantreft. De weg naar de waterval is supermooi: overal groen en speciale bloemen witte staarten met een gouden kroontje. Het is spannend want met al die regen is de weg spekglad. Een klein meisje volgt ons en iets voor de waterval zit ze te slingeren aan een touw. De waterval zelf is prachtig: 2 watervallen. We worden besprenkeld door het klatterene water. Oh neen, tijd om mijne regenjas boven te halen en mijn superblitse balinese paraplu (rood met paarse bloemen). Terug naar de auto is wat anders. HOe ga ik dat hier verstandig aanpakken? De buitenste kant van het pad heeft diepere groeven, dus het slipgevaar is minder. MISGEDACHT.! De kanten liggen vol groene slip smurrie waardoor je sneller en sneller gaat ipv dat het afremt. Ik probeer mij tegen te houden en geraak net op tijd gestopt. Was dat effe een spannend moment. En het meisje loopt op haar gemakske op haar slippers.
In Lovina Beach verwennen we onszelf met een keisjiek hotel. Relaxen aan het supermooie zwembad. Tijd om te eten, een tafeltje aan het strand met zicht op Java. De lucht is prachtig gekleurd. En bij een glaasje wijn is het genieten van hoe de zon verdwijnt achter Java.