onderweg van Caye Caulker naar Flores - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu onderweg van Caye Caulker naar Flores - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

onderweg van Caye Caulker naar Flores

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

15 April 2008 | Belize, Belmopan

Jason en Kyla komen met me mee naar Flores (Guatemala). Ik ga al door, terwijl zij hun spullen pakken. Jason's klok scheelt een half uur met de mijne en dat betrouw ik niet. En inderdaad, ze moeten rennen om de boot te halen. In volle vaart varen we terug naar Belize CIty. Het lijkt alsof de boot ieder moment in 2 kan knappen. Aangekomen in Belize heb ik 2 volgelingen. Waar kan je een ticket kopen naar Flores? vraagt Jason. Grappig, in het ferrystation kan je aan ieder kraampje een ticket kopen naar Flores. even later, hebben we ieder een ticket en dan is het wachten op de bus. De bus is daar en onze rugzakken worden op het dak gebonden. Deze keer zit de bus bomvol, de tussenstoelen worden uitgeklapt en ook hier zitten mensen op. Een vriendelijke Italiaan zit naast mij. De grensovergang en daar klinkt in Guatemala 'No woman no crime'van Bob Marley. Grappig. Terug de bus op. Er zit iemand anders naast mij: Liesbeth. en voor Liesbeth zit NIcky. Twee belgische meiden en ... toen waren we met 5. Reisleidster Sabine gaat naar Los Amigos en het is leuk, zowel Jason als Kyla en Liesbeth en Nicky komen mee. Vind het wel een beetje vreemd. Het is 15u en samen met Liesbeth en Nicky ga ik zwemmen in het meer. Een groene steiger staat ons op te wachten en dan hup het water in. Hier heb je veel planten,... snorkelen,... alles is groen, er is niet veel te zien. Het is superleuk met deze 2 meiden.