Sunrise tour - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu Sunrise tour - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

Sunrise tour

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

15 April 2008 | Guatemala, Tikal

De sunrise tour naar Tikal: dat betekent om 3u00 opstaan om de bus van 3u30 te nemen. In snel tempo rijdt de bus door dichte mist en trapt dan onverwacht op zijn rem owv van een paard op de weg. In Tikal begint de ren naar de tempel. Amai, die lopen hier nogal hard en dan te bedenken dat we de eerste zijn. De wandeling in snel tempo stopt aan een houten trap. We lopen deze trap op en daar is een deel van een tempel in de stellingen. Hier kan je op de trappen gaan zitten. Voor mij uitkijkend... er is alleen een dichte mist te zien....en voor de rest niks. Langzaam ontwaakt de jungle en hoor je de verschillende dieren. Maar er hangt nog altijd een dichte mist. Langzaam trekt de mist op, van een zonsopgang is er geen sprake,... in de bomen zie je verschillende toekans geluiden maken en van tak naar tak vliegen. Hun bek is groter dan hun lijf. Vervolgens lopen we de houten trap weer af en gaan naar een tempel...wat een tegenvaller is dit. We wandelen een padje op en boven ons springen brulapen van tak naar tak. Eentje heeft een baby vast. Amai dat zo'n aap kan nog al lawaai maken. Dat hoor je direct dat die wakker is. Een ander beestje dat aan een touwtje hangt lijkt op een houten stokje. Als er beweging is, krult dit stokje in elkaar... en dat waren de beestjes van Tikal. Geen poema vandaag. Mijn Italiaanse buurman van gisteren op de bus is ook teleurgesteld. We lopen verder,... mijn batterijen van mijn fototoestel hebben het intussen begeven. Gelukkig zijn Nicky en LIesbeth wel voorzien... en dan tempel V, wauw,... een tempel, hoger dan een kerktoren prijkt voor ons . Je kan hier naar bover klimmen met een trap die meer op een ladder lijkt. Heel akelig en heel steil. Mijn rugzak laat ik beneden als ik de ladder op stap. Ik houd me stevig vast en klim omhoog met maar een gedachte 'Ik moet ook terug naar beneden'. Boven aangekomen zet ik me met mijn rug tegen de muur van het complex en verroer geen vin. Je hebt hier een prachtig uitzicht over de jungle waar de toppen van de verschillende tempels boven de bomen uitsteken. Genieten kan ik niet op zo'n hoogte. Ik hoop dat ik terug beneden geraak, dat is het enige waar ik aan denk op dit moment. Een ander complez waar we nog effe rondlopen en dan drinken we iets en wachten op de bus terug naar Flores. Nicky gaat rusten, terwijl Liesbeth en ik de winkels van Flores bekijken. Als je ene winkel gezien hebt, heb je ze allemaal gezien. Ze verkopen allemaal hetzelfde. Dan gaan we terug naar onze steiger en springen in het groene water. s'Avonds kaarten we en dan is de kaars uit. Morgenvroeg vertrekken NIcky en Liesbeth naar Palenque en ik naar Semuc Champey.

  • 17 April 2008 - 10:21

    Marie-louise:

    hoi sabine,
    kom je nog niet naar huis of heeft de reismicrobe je nog steeds in zijn greep?
    mooie avonturen maak jij mee zeg ik begrijp dat je nog geen behoefte hebt om terug te komen.
    Nog even dit; wij hebben reunie in juni met de klas genoten
    groetjes, tot mails
    marie-louise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Tikal

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2009

Here I go again, yoehoe

29 Mei 2008

Verrassend

29 Mei 2008

Oaxaca

26 April 2008

van playa naar montagne

24 April 2008

Mazunte
Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 104226

Voorgaande reizen:

22 Juni 2016 - 22 Juli 2016

In de voetsporen van Genghis Kahn!

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Wandelen

25 Juni 2012 - 29 Juli 2012

India

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Salsa en mojito

23 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Het land van de glimlach

08 Oktober 2007 - 08 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: