Het blauwe huis - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu Het blauwe huis - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

Het blauwe huis

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

12 Oktober 2007 | Mexico, Mexico-stad

Mijn eerste daad van de morgen is het checken van mijn mail. Goed nieuws, ik ben geen asielzoeker meer. Manneke, Dirk van Joker heeft alweer fantastisch nieuws. Het is niet nodig om te zitten stressen over Amerika, die regeling geldt alleen als je 90 dagen in Amerika verblijft. Grote pluim voor het jokerpersoneel. Na 34 dagen moet ik zorgen dat ik Mexico uit ben, maar dan kan ik daarna weer binnen.
Lauren vertrekt terug naar Amerika en we wisselen nog effe mailadressen uit.
En dan is het eindelijk zover, hoi, hoi. Ik ga naar het blauwe huis van Frieda Kahlo. Daar heb ik mij al op verheugd. En het huis is inderdaad, helemaal blauw met groene ramen en deuren, gele tafels en stoelen,… Er hangen verschillende werken van haar en Diego. Diego´s hoed ligt er, Frieda´s bed met de spiegel staat er. Heel veel papier-mâché achtige skeletvormen met een corset. Frieda Kahlo had polio en daardoor een slecht been, haar rug werd verbrijzeld door een tramongeluk, vandaar het corset. Er liggen ook verschillende corsetten in het huis, haar rolstoel staat voor haar ezel, en verschillende potten inkt en dikke kwasten,…. Een muur van het huis hangt vol kleine schilderijtjes met heiligen. Zoveel om te kijken, dus doe ik de toer een tweede keer. Er staat een tv met een documentaire. Ik zet mij daarvoor, hoewel ik er geen sikkepit van begrijp. Je moet ergens beginnen, hé. Na Frieda bezoek ik het huis van Trotski. Dikke metalen deuren staan er in dit huis, als reactie op een schietpartij die Trotski, zijn vrouw en zoon overleefden door onder het bed te schuilen. Zijn kippenren en konijnenhok vormden een belangrijk gegeven in zijn leven om zijn ervaringen te verwerken (als ik dat goed begrepen heb). In elk geval werd hij toch vermoord met een ijspriem aan zijne bureau.
Na de taco-experience van gisteren, waag ik mij nogmaals aan deze lekkernij en deze keer met een beetje geplete jalapeños. Na de taco ga ik met de metro naar Zona Rosa, een sjieke buurt en het is niet te geloven, maar ik passer de ambassade van de US. Had ik dat gisteren maar geweten. El paseo de reforma is nog altijd even lang en heeft verschillende rotondas. Op één van die rotondes staat op een metershoge sokkel een gouden engel ‘el angel’.
Ik denk niet dat Guy dit bedoelde met het rustig aan te doen.

  • 12 Oktober 2007 - 11:30

    Ellen:

    Hey Sabine, goed te horen dat alles dan toch in orde komt hé.
    Ja en zo een pepers kunnen soms wel eens heet zijn!!!
    amuseer je nog en we horen het wel.
    Groetjes

  • 12 Oktober 2007 - 20:44

    Marielle:

    met een lekker rood wijntje op deze vrijdagavond klink ik op u .ik zeg het zo dikwijls op een dag ge hebt het toch maar gedaan he!fantastisch !ik ben blij,ik zie in uw verhalen dat je je al goed ammuzeerd.dat doet goed in mijn hart,want we houden van je.een dikke knuffel!!!

  • 13 Oktober 2007 - 16:43

    Femke:

    Ha Sabine, ook ik zal op deze vrijdag een wijntje drinken op je gezondheid en we volgen je!!! Maak maar veel foto's dan kunnen wij ze weer bewerken als je terugkomt. Tot ooit!!

  • 13 Oktober 2007 - 18:18

    Rozette,van Kelly:

    Hey sabine,ben blij dat je goed bent gearriveerd.Ik hoop dat je verstrooide geest je langer dan 34dagen in Mexico houden, want je avondtuur is maar net begonnen.Chapo voor wat je durft te ondernemen,zomaar in je eenje naar Mexcio te gaan en hier alles achter te
    laten
    voor een jaar!
    Ik hoop dat je er je draai kunt vinden en geniet maar van al hetgeen wat je onderweg tegenkomt, en maak er maar veel vrienden want die zult je nodig hebben zo ver van huis,maar eet niet te veel taco en bruine bonen want het is niet goed voor de uitlaat, zul je nog wel ondervinden.Ik heb al genoten van je berichtjes en foto,s.Hoop regelmatig iets van je te horen, amuseer je nog goed we denken aan je,
    groetjes en kusjes
    rozette

  • 16 Oktober 2007 - 16:57

    Lut:

    Prachtig, hoe je de sfeer van het huis en omgeving beschrijft. Het is net of Frieda elk ogenblik kan thuiskomen.
    Wish I was there !!!!

  • 18 December 2007 - 20:05

    Coravangarsel:

    Hoi Sabine wat spannend,hardstikke goed zeg!!!En dan alles mogen zien van Frieda khalo,ik heb de film twee keer gezien,zo mooi en kleurrijk vond ik hem.
    We zijn trots op onze Juf hoor,dit is echte levenswijsheid!! Groeten van Piet en Cora.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2009

Here I go again, yoehoe

29 Mei 2008

Verrassend

29 Mei 2008

Oaxaca

26 April 2008

van playa naar montagne

24 April 2008

Mazunte
Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 104293

Voorgaande reizen:

22 Juni 2016 - 22 Juli 2016

In de voetsporen van Genghis Kahn!

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Wandelen

25 Juni 2012 - 29 Juli 2012

India

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Salsa en mojito

23 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Het land van de glimlach

08 Oktober 2007 - 08 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: