relaxen - Reisverslag uit San Miguel de Allende, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu relaxen - Reisverslag uit San Miguel de Allende, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

relaxen

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

24 Oktober 2007 | Mexico, San Miguel de Allende

Lekker uitslapen en dan ga ik met Claire en Lea op pad. Een ontbijtje, een wandeling, dan een lekker koffieke met brownie (njammie) op de plaza. We wandelen door de straten van San Miguel en het doel in de Mirador(een uitzicht over de stad), manneke, die lijkt hier op San Francisco, niet gewoon bergop dat dat hier gaat maar met meer dan 45graden. Het is de moeite van de klim waard: de roze torentjes van de kerk, gele koepels,... prachtig,... in de verte bergen... het lijkt niet dat wij bovenop een berg staan. We kruipen over het hek en leggen ons in het gras. Vlinders fladderen voorbij en een kolibrie eet uit een rode bloem. Een andere weg terug, de route national is geplaveid met kleine keien, amai dat voel je in je benen. De bus wacht: Claire en Lea vertrekken. Een verjaardagsfeestje in Mexico City volgende week, dat kan wel eens leuk zijn, maar of ik dat ga doen. In elk geval, ga ik toch nog terug naar Mexico City voor el plaza major, garibaldi,...
Na al dat rondgeloop, is het tijd voor iets anders... deze dame neemt de bus richting warmwaterbronnen... Joost weet waar ik moet uitstappen. De bus op zich is al een avontuur, hoe kan die chauffeur iets zien door dat glas. Door een spinneweb zie je meer. De bus stopt en rijdt verder en ik zit er nog altijd op. Gelukkig is de chauffeur zo aardig om te stoppen aan 'el gruto'. Dan is het nog de kunst te weten welke richting je uit moet: 3 keuzes. Laat ik maar links beginnen, ooo, daar staan al een hoop auto's geparkeerd. Ik vervolg mijn weg en kom uit in 'el gruto'. Ik kleed mij om en zoek mij een weg in dit doolhof, en dat is al leuk op zich. In een soort grot waar stoelen staan, leg ik mijn handdoek neer. Er is een kleine opening, van hieruit kan je in een zwembad geraken. Hoe spannend. Ik daal via het trapje af en geniet van de bananenbomen die voor schaduw zorgen. Wauw, een paradijs, overal rondom stenen en groen. Een eekhoorn kijkt toe. Wat is dat daar? nog een opening, ik zwem er naar toe. Ooooh, een meterslange tunnel ontvouwt zich voor mij. De tunnel is smal. Het lijkt alsof ik in een film ben terecht gekomen. Ik ga de tunnel binnen en ben reuzebenieuwd wat er zich op het einde bevindt. Manneke, ik voel met terug 10jaar. Dit is leuk. Het water reikt net tot boven mijn middel als ik door de tunnel ga. Dan kom ik terecht in 'el gruto' en dit lijkt op een megagrote iglo gebouwd uit stenen met af en toe een lichtgat. Prachtig en warm. Dan plotsklaps begint er water uit een dikke buis te stromen, zalig om er onder te staan en zo een deugddoende massage te krijgen. Ik word er helemaal loom van en ga de grot uit, zwem door de tunnel, neem mijn handdoek en ga lekker relaxen... en dit duurt enige uren,mmmmm. Tijd om terug te gaan, daar sta ik dan in de middle of knowhere op de bus te wachten. Tot nu toe is elke bus gewoon voorbij gereden en een taxi heb ik helemaal niet gezien. Wie weet hoelang ik hier nog sta. Dan komt een knalrode auto van de parking van 'el gruto' gereden en geeft mij een lift tot aan het busstation.Twee amerikanen en een Canadese hadden vandaag ook een relaxdag.

  • 24 Oktober 2007 - 17:16

    Sonja:

    man man man gewoon zalig om dit te lezen en wij hier onze dikke jas maar uit de kas halen haha...
    de groetjes van ons allemaal

  • 24 Oktober 2007 - 18:47

    Guy:

    Goed zo Sabine,na al de cultuur en het volkse leven af en toe relaxen,zo hoort het en zeker in Mexico.Ben juist terug van 4 dagen Firenze en kan nu eindelijk wat uitblazen.Ik merk aan je reacties dat onze tip om Mexico te kiezen voor je avontuur zeker niet verkeerd was.Ik geniet met volle teugen mee van je reis en kijk al uit naar je volgende bericht.Hasta luego.

  • 25 Oktober 2007 - 20:13

    Nele:

    Hoi Sabine, eindelijk heb ik je gevonden!
    Leuk om te lezen allemaal..... nog veeeeel plezier!

  • 25 Oktober 2007 - 21:05

    Chantal:

    Hoi Sabine, ik laat je weten dat ik je weer op de voet volg en weer helemaal opga in je avonturen. Ik probeer toch om de 2 dagen te kijken of er weer geen nieuws is. Ik vind het heel leuk voor jou en geniet zeker nog met volle teugen. Groetjes en tot later

  • 26 Oktober 2007 - 11:02

    Lut:

    een fijn avontuur, je begint ergens en weet niet wat er nog op je weg komt.
    verrassend en deugddoend.
    en dan de titel, die kalmeert zo al.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, San Miguel de Allende

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2009

Here I go again, yoehoe

29 Mei 2008

Verrassend

29 Mei 2008

Oaxaca

26 April 2008

van playa naar montagne

24 April 2008

Mazunte
Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 104278

Voorgaande reizen:

22 Juni 2016 - 22 Juli 2016

In de voetsporen van Genghis Kahn!

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Wandelen

25 Juni 2012 - 29 Juli 2012

India

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Salsa en mojito

23 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Het land van de glimlach

08 Oktober 2007 - 08 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: