een wandelingske - Reisverslag uit Creel, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu een wandelingske - Reisverslag uit Creel, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

een wandelingske

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

19 November 2007 | Mexico, Creel

Samen met Guy en Suzanne ga ik een kaart kopen, want die van het reisbureau zijn niks waard. Vervolgens maken we een wandelingske. Het kerkhof van Creel is bijzonder kleurig en staat vol met nepbloemen. Rotsen bedekt met dennenbomen (met van die lange naalden). Hier leven de Tarahumara: er zit een vrouw te handwerken buiten haar grot. Even verder zijn er houten barakken. Een kippenhok is bij ons in betere staat, ook hier zitten een paar vrouwen te handwerken. Kippen lopen rond en hebben alle vrijheid hier. Het landschap is heel droog en er zijn veel rotsen of van die grote stukken grijze steen, die op sommige plaatsen een geheel vormen. Je hebt rotsen in de vorm van een kikker in de frogvalley en dan heb je de mushroomvalley. De volgende stop is een missiepost: hier staat een kerk. De weg loopt verder en op de weg hebben we tegenliggers: een kudde paarden, een kalf dat ontsnapt is... en we gaan door. Nog 3 km en dan is er het meer. Na drie uren wandelen zoeken we een plekje uit aan het meer om te picknickken. En dan terug,... effe langs de grote baan om vervolgens de route national te nemen. Rechtdoor... dwars door een verdord maisveld... voorbij houten barakken waar de kleurige was aan de lijn hangt te drogen, een ezel kijkt toe...Prikkeldraad? Hup, erover... kleine wegjes tussen rotsen... zalig...uitkijken om niet op je gezicht te gaan. Terug in de hostel, 6 uren later,...

• 19 November 2007 - 12:05

Inge:

hoi sabine, hopelijk geniet je van het mooie weer ginds.Fijn je gevonden te hebben.ik ben fier een nichtje te hebben die zover weg durft te gaan voor een groot avontuur. wij wensen je veel succes en wij volgen je hier in het koude belgenlandje. vele groetjes van ons
    Je nichtje inge , danny,tante jeaninne en nonkel hubert.

• 25 November 2007 - 22:32

Anneke Van Glabbeek:

Ha die Sabine, ook vanuit het natte Nederland volg ik je verhalen. Je hebt al ontzettend veel meegemaakt en ik bewonder je lef om overal op af te stappen. Geniet er nog van, ga nog maar veel moois bekijken en laat ons genieten van je verhalen.
    groetjes
    Anneke