Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

Havana

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

04 Februari 2008 | Cuba, Havana

Doodmoe kom ik aan in Havana en neem een taxi naar Eloiza. Het is 7u00 en wanneer ik bij Eloiza aankom, vertelt die al direct over Evelyn. Op dit moment ben ik te moe en wil enkel slapen. En ik val onmiddellijk in slaap. Dan ga ik met een klein hartje Havanna verkennen. En dat valt reuzegoed mee. Ik loop over de Malecon (de dijk) en kijk hoe het water over de dijk vliegt, dan sta ik aan het fort, steek de straat over en wandel door de Prado met zijn ooit sjieke winkels. Dit lijkt op Barcelona. Hier staan ook kunstenaars met hun werken. Nog een laatste cubaanse pizza en dan loop ik door het oude stadsgedeelte. Dit is mooi. Geen energie... ik ga terug. Eet in het restaurant waar Evelyn en ik de eerste avond gegeten hebben en ga slapen. Uitslapen en dan de andere richting van Havana verkennen over de Malecon. Dit is spannend, want je weet niet of je een golf over je gaat krijgen of niet. De straat is hier nat van het water. Leuk wandelen, de ene kant de zee en de andere kant de oude gebouwen van Havana. Wil je een ijsje of een pizza, dan moet je goed kijken, want deze plekken zijn klein en lijken op loketten. Ik kijk mijn ogen uit. Oude affiches, net als in de film,...en ik wandel maar wat rond. Intussen ben ik terug in het centrum beland en zet mij neer in het park. En in Cuba is het onmogelijk om op je gemak in het park te zitten, ik krijg al compagnie van een typ die mijn geld probeert af te luizen. Zoals gewoonlijk. Een krantenverkoper geeft mij een gazet. Een regaldo (kadootje), Granma noemt de krant naar de boot van Fidel. Havanna Viejo (Oud Havanna) is leuk om door te dwalen, dan nog eens over de Prado lopen en te vroeg ben ik voor 'Casa de la Musica' en dan te laat. Heerlijk, dwalend zonder kaart, om geen aandacht te trekken, geniet ik van Havanna en word ik redelijk gerust gelaten. Een laatste nacht en dan zit ik weer op het vliegtuig naar Cancun.

  • 24 Februari 2008 - 12:22

    Arie Van Der Horst:

    Hoi Sabine,

    Kijk regelmatig op je site en zie dat je je eigen best vermaakt. Volhouden zo.
    Bovenstaand bericht kwam ik tegen in een krant in Nederland,van zaterdag 23/02/2008, t.w. "DePers op zaterdag"
    Zal deze bewaren voor je voor als je nog eens terug komt op de Campus.
    Ad en ik zitten nu op Grafisch ontwerpen. Photoshop 3 doen we als jij terug bent.

    Groetjes, ook van Ad
    Arie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2009

Here I go again, yoehoe

29 Mei 2008

Verrassend

29 Mei 2008

Oaxaca

26 April 2008

van playa naar montagne

24 April 2008

Mazunte
Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 104276

Voorgaande reizen:

22 Juni 2016 - 22 Juli 2016

In de voetsporen van Genghis Kahn!

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Wandelen

25 Juni 2012 - 29 Juli 2012

India

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Salsa en mojito

23 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Het land van de glimlach

08 Oktober 2007 - 08 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: