? - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu ? - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

?

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

04 April 2008 | Mexico, Mérida

Vandaag gaan we de Ruta Puuc tour doen. Dat zijn 5 ruines waarvan Uxmal er een van is. Dit betekent dat we om 8u00 in het busstation moeten zijn, want dan vertrekt de bus. 8u10... komen we aan op het busstation. Een dame zegt ons dat de bus in 15 minuten komt. Dat is boffen. 15 wordt 20, ... en als ik het aan het andere dame vraag, krijg ik te horen 'manaña'. En nu? Uxmal of Chichen Itza? Het wordt Chichen Itza,... volgens onze uitleg duurt de rit 1,5u.... dat zal... 3u later komen we aan in Chichen Itza met de boemelbus die om de haverklap stopte. Om de tijd te doden, hebben we ons om 10u s'ochtends al te goed gedaan aan een grote zak chips. Chichen Itza met zijn indrukwekkende tempels, en nu zijn er stukken waar je als toerist niet meer mag komen,... het is er weer warm en benauwd en ik kom op delen waar ik niet geweest ben met Patrick en Mariëlle. Leuk. Ik ben al veel vergeten van wat de gids allemaal vertelde. Uren lopen we rond en we zijn helemaal murw. De directo om 16u, die rit zou 2uren duren. Inderdaad, dat betekent dat we nog tijd hebben om te kijken voor een hangmat. In de hangmatzaak kopen we voor bijna 10 kilo hangmatten. Slim gepland, aan het begin van een trip... dus het gaat een gesleur worden. We hebben niet eens geld genoeg bij, dus moeten we eerst terug naar de hostal. Kelly neemt haar extra tas mee en dan wil ik mijn was nog droppen bij een wasserij, maar daar is alles al dicht. Dus zal ik dat vanavond zelf maar doen. Niet handig, op wandel met een valies hangmatten door de straten van Merida,... loodzwaar, maar geen 23 kilo voor het vliegtuig...
Koken in het hostal... en ons eten is verdwenen... Vandaag was het de wekelijkse frigo opruimbeurt,... we vinden ons eten en maken onze kipfilet met rijst klaar. Mijn kleren zet ik in de week, ervanuitgaand dat die morgen de ganse dag nog hebben om te drogen. Doodmoe gaan we slapen.