Spaans voor anderstaligen - Reisverslag uit San Miguel de Allende, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu Spaans voor anderstaligen - Reisverslag uit San Miguel de Allende, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

Spaans voor anderstaligen

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

27 Oktober 2007 | Mexico, San Miguel de Allende

Vandaag ga ik naar de Spaanse les, want het wil niet zo vlotten (in mijn beleving dan). Ik praat de hele tijd Engels. Tijd om deze automatiche reflex af te leren. Ongelooflijk, na het intakegesprek, mag ik direct naar de tussengroep. Mijne ego is gestreeld, alleen wil mijne mond niet zo mee. Waar zitten die woorden? Onder de engelse? Het begint al leuk, een medecursist nodigt mij uit om haar te bezoeken in Savanah. Savanah is blijkbaar naar Amerikaanse normen oud. Manneke, het is frio, brrrr. Berekoud is het in de klas. Na de les ga ik naar de hostal en doe bijna al mijn kleren aan die ik bij heb en ik blijf het koud hebben. Wat een uitersten, de ene dag kan je bijna in uwe pure rondlopen en de volgende dag kom je niet eens toe met de inhoud van je koffer. In elk geval, dit is wel de moment om mij bewust toe te leggen op español. Koud, ik haal mijn degelijke legermok en verwarmingselement boven om een hete thee te maken.De connectie tussen de transformator en het verwarmingselement lukt niet zo goed. Effe vasthouden en dan zalig heet water. Proost, Andrè!
s'Avonds stap ik een restaurant binnen voor warmte. Amai, ik ben ergens binnengestapt. Drie knappe mexciaanse mannen (alais Antonio Bandero) bedienen mij. De ene doet mijn jas uit, de andere schuift mijn stoel weg en de derde haalt een bord nachos. This is heaven. Als je het daar niet warm van krijgt....
s'Anderendaags gaat de Spaanse les verder. Het is leuk. Enrique en Soccoro geven heel enthousiast en heel beeldend les, plezant. In de namiddag gaat deze nachtegaal naar de muziekles. Wij zingen en buiten kajiet de hond! Waarom?

  • 29 Oktober 2007 - 11:07

    Elke:

    Hola chica!
    Allee dan hebt ge achter een paar weken het spaans helemaal onder de knie! Bibianne van TIKB zou onder den indruk zijn, moest ze het weten. Nu krijg ik toch ook terug de kriebels om de boeken terug vast te pakken!
    Hier is de vakantie ook begonnen en gelijktijdig ook de regen! Geweldig!!
    Veel plezier daar nog en vergeet niet die knappe mexicanen op foto te zetten! dat zouden pas leuke oefeningen voor photoshop zijn! Trouwens vind het een superleuke cursus om te geven!!!
    grtjs
    Elke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, San Miguel de Allende

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2009

Here I go again, yoehoe

29 Mei 2008

Verrassend

29 Mei 2008

Oaxaca

26 April 2008

van playa naar montagne

24 April 2008

Mazunte
Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 104150

Voorgaande reizen:

22 Juni 2016 - 22 Juli 2016

In de voetsporen van Genghis Kahn!

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Wandelen

25 Juni 2012 - 29 Juli 2012

India

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Salsa en mojito

23 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Het land van de glimlach

08 Oktober 2007 - 08 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: