Rust - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu Rust - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

Rust

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

04 Februari 2008 | Mexico, Campeche

Ik heb niet de fut om een cenote te gaan bezoeken. Het is hier druk in Merida en ik snak naar rust, dus inpakken en wegwezen.
Met mijn heel hebben en houden loop ik door de drukke straten van Merida. Het ziet er zwart van het volk omwille van carnaval. Het busstation is een heel eind lopen, dus mijn fitness heb ik ook al weer gehad voor vandaag. Zelfs in busstation is het drug. Een uurtje wachten en daar is de bus. Crazy chauffeur, manneke die rijden hier keihard en vliegen dan op hun rem. Buckle up! Heelhuids kom ik aan in Campeche’s busstation. Hier staan geen taxi’s. Langs de drukke straat in de brandende zon volg ik het bord ‘Centrum’. Even later, stopt er een bus en wacht op mij. Een aardige chauffeur zet mij af in het centrum. De Zocalo is zo gevonden en dan heb ik de keuze ‘monkeyhostal’ of ‘lapirata’ en ik ga voor rust en die hoop ik te vinden bij de piraten. In de hostal staan in een ruimte allemaal piratenspullen en een piratenpop. Het is hier heel rustig en de kamer is super aangenaam. Iets eten en dan heerlijk slapen. Maar eerst maak in nog kennis met mijn duitse roommate Stefanie en verander ik in een spraakwaterval die niet uitverteld geraakt over Cuba. Stefanie was van plan te gaan en had het plan laten varen, maar nu is ze terug van gedachten veranderd, haha. De volgende ochtend wandel ik met Stefanie over de Malecon (de dijk), witte reigers staan aan de kant en pelikanen zweven en duiken in het water. Voor eentje was de laatste duik fataal en hij ligt daar stijf op een berg stenen. Een auto stopt en biedt ons een lift aan. Mexicanen kunnen niet begrijpen dat er mensen zijn die graag wandelen. Waarom wandelen als je een auto hebt, is hun motto. Het wordt middag en de temperaturen stijgen. Mijn huid is nog altijd niet gewoon aan die straffe zon en het is uitkijken om niet te verbranden. Na de wandeling ben ik stikkepot en val in slaap. De hele namiddag ligt deze schone slaapster te ronken in haar bed. De vermoeidheid komt er eindelijk uit. De volgende dag doe ik mijn internetding. 2 straten en de malecon, mijn bed en het internetcafe meer heb ik niet gezien van Campeche. Dat is weer een reden om terug te komen,he. Maar het goede nieuws is dat ik me terug mens voel en de vraag is dan ‘Voor hoelang?’ Deze avond neem ik immers de nachtbus naar San Cristóbal. Het is hier weer benauwd en een douche voor het vertrek is heerlijk. Dan is het de uitdaging om de bushalte te vinden en de bus die naar het ADO-busstation rijdt. Gelukkig is de mexicaan behulpzaam en vriendelijk en geraak ik op de juiste bus naar het station. ‘Kaartje San Cristóbal, por favor?’. ‘Es completo’, klinkt het. Miljare, dan wordt het toch Palenque. ‘Sola?’. ‘Si’ en de dame kijkt toch even voor een plek. Ik heb geluk en daar gaat de laatste plek. Het is ijs en ijskoud op de bus. Hoewel ik mij voorbereid heb op de kou en al mijn kleren aan heb, heb ik het nog koud. Laat ik ook maar een paar sokken aan doen,dat scheelt waarschijnlijk ook. Potverdorie, waar is mijn schoen gebleven. Niet te vinden, op mijn knieen zit ik in het gangpad van de bus op zoek naar mijn schoen. Dit is weer bizar. Wat vreemd. Mijn buurman doet het licht al aan en duikt ook omlaag, noppes. Mijn plek is achter de chauffeur, dus misschien ligt mijn schoen aan de deur. Niks, de chauffeur doet het ligt aan. Onder de stoel van de chauffeur, is mijn schoen belandt. Gelukkig, ik zag mij al rondlopen en om hier een nieuw paar schoenen te vinden is niet simple voor deze reuzin. Al die kleine mensjes hier hebben voetjes, die wel 2 keer in die van mij gaan. Het is een boemelbus die om de haverklap stopt… en gebroken nacht en ik ben weer bij af.

  • 04 Februari 2008 - 22:45

    Hilda:

    Hallo daarginds! Het gaat je blijkbaar goed en je geniet duidelijk enorm. Ik heb weer eens alle verhalen "bijgelezen". Het is me daar nogal wat! Amuseer je nog goed en schrijf nog maar veel dan kunnen we een beetje meegenieten.

  • 12 Februari 2008 - 16:07

    Ilse:

    12/02/2008
    dag lieve meid!
    happy birthday to you (2x)
    in de wei staat een koe
    en die koe zegt:
    I love you ;-)
    happy birthday to youuuuuuuuuuu!!!
    kus (3x)!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Campeche

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2009

Here I go again, yoehoe

29 Mei 2008

Verrassend

29 Mei 2008

Oaxaca

26 April 2008

van playa naar montagne

24 April 2008

Mazunte
Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 104588

Voorgaande reizen:

22 Juni 2016 - 22 Juli 2016

In de voetsporen van Genghis Kahn!

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Wandelen

25 Juni 2012 - 29 Juli 2012

India

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Salsa en mojito

23 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Het land van de glimlach

08 Oktober 2007 - 08 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: