Oeps - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu Oeps - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Sabine Cuyvers - WaarBenJij.nu

Oeps

Door: sabine_cuyvers@hotmail.com

Blijf op de hoogte en volg Sabine

14 Februari 2008 | Guatemala, Guatemala-stad

Daar zit ik dan in het donker te wachten op de boot naar San Marcos. Enkele lui zijn op de hoogte van mijn plan en komen zeggen dat de boot aangemeerd ligt. Aan de steiger staat een silhouet met rugzak, die zit als eerste in de boot. Dan stap ik op de boot en zet mij op de eerste plank. Om met mijn hele handel over al die planken te kruipen, dat zie ik niet zitten. Ik blijf de hele tijd met die rugzak achter het dak steken. De andere backpacker is van New Zealand, Christina was 3 jaar geleden 3 maanden in San Marcos. Ik vraag of ze het goed vind als ik met haar meekom, want ik heb niks gereserveerd en heb enkel mijne reisgids bij de hand. 'OK' zegt ze. In San Marcos is het balkdonker en in het licht van de boot neem ik de trap. Ik loop achter Christina aan. Hier is geen kat te bespeuren en we lopen over een smal wandelpadje in het bos. Of dat is wat ik denk. Dan slaat ze een paadje in naar links, amai, ben ik blij dat die op de boot zat. Hier is niks te vinden in het donker. In La Paz mogen we onze rugzak zetten om vervolgens een slaapplek te zoeken. En dan is het schuifelend achter Christina aan, haar silhouet volgend in het licht van de maan en dat is niet simpel. De grond is ongelijk en het padje is bijna niet te zien en al de zaken waar we binnengaan zijn vol. Dus even later staan we terug in La Paz zonder slaapplek. Stewart van La Paz loopt dan met ons naar het gebouwtje een beetje verder van zijn zaak. De ingang is een garagepoort die half open staat en die wat verder geopend word. Dan staan we in een winkel in wording, ontworpen door Christina's vriend Rick. En Rick is enorm gastvrij en voor vannacht heb ik een slaapplaats. Het is hier gezellig en rond een kleine tafel zitten zo'n 8-tal personen op zakken of kisten. De chocolade-fondue wordt terug bovengehaald en dat is niet slecht. Vreemd volk, ene type die hier een legende geworden is, is na 3 jaar vermist te zijn vandaag boven water gekomen. Mijn bed voor de nacht zijn 2 zitzakken gevuld met koffiebonen en ik slaap als een roos. Ik blijf hier nog een nacht en dwaal rond op San Marcos en schrijf me in de Pyramides. Morgen verhuis ik en ga een meditatiecursus doen...dus het gaat hier weer heel stil worden.

  • 20 Februari 2008 - 19:01

    Greet PIPIJN:

    liefste avonturier,
    een valentijn met twee koffiezitzakken, daar kunnen wij alleen maar van dromen !!!
    veel meditatie-inspiratie, breng een stukske mee naar hier !!
    greet ings!

  • 26 Februari 2008 - 19:07

    Herwig En Hilde:

    dag Sabientje
    ik heb een bijna een uur zitten lezen, maar het was de moeite. wij zijn ooit eens (in een ander leven, zonder kindjes) ook in mexico geweest. het is echt prettig om je verhalen te lezen, en de beelden komen als gisteren terug voor mijn ogen gerold. nog vele groetjes van Hilde, Dries, Stef en Herwig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2009

Here I go again, yoehoe

29 Mei 2008

Verrassend

29 Mei 2008

Oaxaca

26 April 2008

van playa naar montagne

24 April 2008

Mazunte
Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 104594

Voorgaande reizen:

22 Juni 2016 - 22 Juli 2016

In de voetsporen van Genghis Kahn!

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Wandelen

25 Juni 2012 - 29 Juli 2012

India

30 Juni 2010 - 29 Juli 2010

Salsa en mojito

23 Juni 2009 - 24 Augustus 2009

Het land van de glimlach

08 Oktober 2007 - 08 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: